Metropolitalna Szkoła Prototypowania
Miejsca Trzecie
Etap 2: Opracowanie modelu działania
Wymiana doświadczeń
Dzielenie się wiedzą i dobrymi praktykami
Weryfikacja hipotez
Sprawdzanie założeń i stawianie nowych hipotez
Budowa modelu
Tworzenie roboczego modelu działania (frontend, backend)
Plan na dziś
9:00 - 9:30
Omówienie wyników wywiadów pogłębionych
Wywiady pogłębione
Najważniejsze potrzeby

1

Przestrzeń fizyczna dla NGO i spotkań mieszkańców
Miejsce demokratyczne, gdzie ludzie będą mogli po prostu spędzać wspólnie czas ze sobą. Przestrzeń dająca się łatwo dostosować, np. poprzez łączenie stołów.

2

Dostępność i inkluzywność
Projektując centrum, należy uwzględnić potrzeby osób z niepełnosprawnościami i zróżnicowanymi potrzebami, zapewniając np. podjazdy dla wózków, toalety dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, odpowiednie oświetlenie, akustykę.

3

Wsparcie dla NGO wykraczające poza udostępnianie przestrzeni
Wsparcie dla organizacji pozarządowych to nie tylko zapewnienie lokalu, ale również pomoc w obszarach takich jak pozyskiwanie funduszy, rozliczanie projektów, promocja działań czy rozwój organizacji.Stworzenie centrum usług wspólnych, np. księgowości czy pomocy prawnej, z której mogłyby korzystać NGO. Pojawia się też potrzeba edukacji i mentoringu dla NGO, szczególnie dla nowo powstałych, w zakresie pozyskiwania grantów, rozliczania projektów i innych aspektów prowadzenia organizacji.

4

Usprawnienie komunikacji i współpracy między sektorem publicznym, pozarządowym a mieszkańcami
Istnieje potrzeba stworzenia platformy, która ułatwi dialog i współpracę między urzędem miasta, NGO i mieszkańcami.
Centrum mogłoby pełnić rolę łącznika i koordynatora, organizując spotkania i konsultacje, a także udostępniając informacje o planowanych działaniach i potrzebach.
Ważne jest, aby urząd miasta aktywnie włączył się w działania centrum i traktował je jako źródło informacji o potrzebach mieszkańców.

5

Lepsza współpraca
Konieczność platformy ułatwiającej dialog między urzędem, NGO i mieszkańcami.
Wywiady pogłębione - narzędzia

1

Dyktafon
Użyj dyktafonu do nagrania rozmów.

2

Transkrypcja tekstu (np. goodtape.io)
Skorzystaj z narzędzia do transkrypcji tekstu, takiego jak goodtape.io.

3

Google NotebookLM
  • Opisz najważniejsze potrzeby dotyczące centrum wynikające z rozmów.
  • Przeprowadź analizę krytyczną.

4

Napisz to prostym i zrozumiałym dla każdego językiem.

5

Zrób diagram tekstu.

6

Gamma App
9:30 - 11:00
Prezentacja Krzysztofa Hołyńskiego:
dobre i złe przykłady
[prezentacja Krzyśka]
11:00 - 12:30
Weryfikacja hipotez
Dyskusja
Jaki model dla centrum?
Hipotezy robocze
12:30 - 13:15
Lunch
13:15 - 14:30
Model społeczny (Lean Canvas) i plan B
Model społeczny / lean canvas

1

Klarowność wizji i misji

2

Identyfikacja problemów

3

Zrozumienie grupy docelowej

4

Propozycja wartości

5

Kanały dotarcia do społeczności

6

Model finansowy i partnerzy

7

Minimalizowanie ryzyka

8

Elastyczność i iteracyjne działanie

9

Jednostronicowy przegląd

10

Mobilizacja zespołu
Unikalna propozycja wartości
Lean model / Zwinny model
14:30 - 15:00
Podsumowanie i dalsze kroki